Wydarzenia w obiektywie
Konferencje
dn. 19 grudnia 2009r
19 grudnia 2009 roku obradowała Rada Fundacji Rozwoju Lotniska Wielkopolska Południowa. - Były to sprawy proceduralne, czyli sprawozdanie z działalności zarządu 2008 rok, przyjęcie sprawozdania komisji rewizyjnej – podkreśla przewodniczący Rady Fundacji wiceprezydent Stanisław Krakowski.
Ponownie prezesem Rady Fundacji został Henryk Libudzic, w Zarządzie są także Zenon Pawlak i Paweł Kwina. Na posiedzeniu Rady Fundacji biuro projektowo- konsultingowe AVIA – PROJEKT z Wrocławia przedstawiło analizę ekonomiczno - prawną przedsięwzięcia oraz planowaną infrastrukturę towarzyszącą na lotnisku Michałków. Gotowa koncepcja będzie w pełni gotowa w pierwszym kwartale 2010 roku.
- Przyjęliśmy cztery warianty inwestycyjne, ale najpierw trzeba wyliczyć rachunek ekonomiczny każdego z nich. Priorytet jest taki, że lotnisko musi utrzymać i w nieoczekiwanych warunkach rozwinąć działalność szkoleniową i pogodzić tę działalność z nieregularnym transportem lotniczym. Pierwszy - wariant bezinwestycyjny, drugi – minimalny (powstał na podstawie analizy lotnisk niemieckich; powstaje wtedy niewielkie zaplecze portu lotniczego, droga startowa o długości 1000 metrów i szerokości 30 metrów z poboczami do 45 m), trzeci wariant – optymalny i czwarty – pełny. Ostatni wariant wyklucza jednak działalność sportową i szkoleniową, czyli nie jest możliwy do zastosowania w Michałkowie – mówił Henryk Paw z Biura Projektowo Konsultingowego Lotnisk Avia Projekt z Wrocławia.
- Jak poznamy szczegółową, wariantową analizę to wtedy prawdopodobnie Rada Fundacji zwoła posiedzenie Rady Fundacji Rozwoju Lotniska. ostaną na nim wyznaczone dalsze kierunki działań w celu realizacji tego przedsięwzięcia – dodaje Zastępca Prezydenta Miasta Stanisław Krakowski.
Rozbudową lotniska w Michałkowie są zainteresowane samorządy głównie Ostrowa Wielkopolskiego i Kalisza, ale także przedsiębiorcy z Ostrowa, Kalisza i Pleszewa. Plan jest taki, by w Michałkowie mogły lądować samoloty sportowe, korporacyjne czy małe samoloty pasażerskie zabierające do 40 osób. Ta działalność nie może jednak ograniczać mocno rozwiniętej działalności sportowo-szkoleniowej Aeroklubu Ostrowskiego.